FAQ

[vc_row css=”.vc_custom_1649659201673{margin-bottom: 25px !important;}”][vc_column][vc_toggle title=”1. FAQ dotyczące instalacji programu” el_id=”1454321269675-84f7e436-9491″]

  • Na Windowsie 11, 10, 8.1, 8 wymagana jest instalacja z uprawnieniami administratora. W przypadku instalacji na koncie standardowego użytkownika należy kliknąć prawy przycisk myszy na pliku Setup.exe i wybrać opcję „uruchom jako administrator”.
  • Na Windowsie 7 przed rozpoczęciem instalacji programu zalecane jest wyłączenie funkcji kontrola konta użytkownika. Należy zrobić to z poziomu panelu sterowania i ikony konta użytkowników.
  • NIE NALEŻY instalować programu w folderze systemowym C:\Program Files oraz C:\Program Files (x86).
  • Nie zaleca się zmiany domyślnej lokalizacji instalacji środowiska pracy dot4CAD (domyślna lokalizacja: C:\CADProjekt).

[/vc_toggle][vc_toggle title=”2. Czy program działa bez klucza USB?” el_id=”1454321269400-e9c26218-b69f”]

  • Nie, program działa tylko z podłączonym do danego komputera kluczem USB.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”3. Czy na kluczu USB można zapisywać projekty lub inne dane?” el_id=”1454321269114-cc1e7864-10b6″]

  • Nie, klucz USB nie jest przenośną pamięcią typu flash. Jest jedynie urządzeniem zabezpieczającym program.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”4. Nie działają mi moduły dodatkowe” el_id=”1454321268832-2bbc7c5d-fed0″]

  • Najprawdopodobniej nie zostały wprowadzone odpowiednie kody. W celu ich wprowadzenia należy uruchomić program, zamknąć wybór projektów i kliknąć ikonkę Kody dostępu (z symbolem kłódki, w lewym górnym rogu).

[/vc_toggle][vc_toggle title=”5. Wprowadziłem/am kod do programu CAD Decor/CAD Kuchnie, a w tabelce z kodami są wolne pola. Co z nimi zrobić?” el_id=”1454321506101-28bc2e5b-0f81″]

  • Pola te przeznaczone są dla modułów dodatkowych (nazwy modułów znajdują się z lewej strony tabeli). Uzupełniamy je tylko wtedy, gdy posiadamy któryś z nich. W przeciwnym razie pola pozostawiamy puste.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”6. Po uruchamieniu programu pojawia się tabelka z kodami” el_id=”1454321505794-608dd8b5-3bec”]

  • Nie został wprowadzony kod licencyjny programu (CAD Decor/CAD Kuchnie/CAD Decor PRO) lub kod został wprowadzony błędnie (zazwyczaj w takiej sytuacji pojawi się czerwony krzyżyk obok pola wpisywania, lub w przypadku wersji 2.4 (CAD Decor/CAD Decor PRO) oraz 6.4 (CAD Kuchnie) i starszych kod podświetlony jest na żółto)

[/vc_toggle][vc_toggle title=”7. Pojawia się komunikat brak klucza HASP” el_id=”1454321505519-954002f7-0acd”]

  • Klucz HASP nie jest podłączony lub jest problem z jego sterownikiem. Jeśli klucz jest podłączony a komunikat nadal jest widoczny, skontaktuj się z działem wsparcia technicznego.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”8. Nie działają funkcje pod prawym przyciskiem myszy (np. przesuń, obróć, kopiuj itp.)”]

  • Należy zamknąć program.
  • Na skrócie programu klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcję Otwórz lokalizację pliku.
  • Należy uruchomić plik reset_menu (CAD Decor) lub reset_menu_meble (CAD Kuchnie) lub reset_menu_pro (CAD Decor PRO).

[/vc_toggle][vc_toggle title=”9. Jak zmienić kolor tła środowiska pracy dot4CAD?” el_id=”1454321505258-5c40cf72-d6c1″]

  • Po uruchomieniu projektu, z menu Informacje należy przejść do menu Ustawienia i tam wybrać opcję Biały ekran / Czarny ekran.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”10. Chcę utworzyć nowy projekt, ale przycisk Nowy (Dalej) jest nieaktywny” el_id=”1454321504667-771cb6bd-b3fa”]

  • Najprawdopodobniej nie zostały uzupełnione pola Nazwa rysunku projektu lub Nazwisko projektanta.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”11. Jak zmienić folder zapisu projektów?” el_id=”1454321503692-cb9a3784-9389″]

  • W oknie Wybór projektu klikamy przycisk Opcje, następnie ikonkę z symbolem lupy w pasku ścieżki i wskazujemy folder, w którym mają zapisywać się projekty. Zatwierdzamy przyciskiem OK. Jeśli  ścieżka jest poprawna, to klikamy przycisk Dodaj i następnie Ustaw jako domyślny.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”12. Problem z otwarciem projektu” el_id=”1454321483358-b0d46b2d-1ff7″]

  • Na liście z projektami znajduje się przycisk Odzyskiwanie, który uruchamia funkcję pozwalającą odzyskać i zapisać pod zmienioną nazwą problematyczny projekt.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”13. Jak w najprostszy sposób przygotować pliki projektu w celu wysłania go mailem” el_id=”1454321653778-1880b480-21c2″]

  • W oknie wybór projektu, klikamy na danym projekcie prawym klawiszem myszy i wybieramy opcję Eksportuj dokument(y) i wskazujemy miejsce zapisu folderu skompresowanego zip. Tak zapisany projekt, w prosty sposób można dodać jako załącznik do wiadomości e-mail.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”14. Jak poprawić jakość wizualizacji? (Poszarpane krawędzie)” el_id=”1454321654047-783e8885-169f”]

  • Jedynym sposobem poprawienia jakość wygładzania krawędzi jest zmiana parametru antyaliasingu.
  • Aby to zrobić należy na otwartym projekcie, w środowisku dot4CAD wpisać komendę anty, zatwierdzić przyciskiem Enter i wybrać maksymalną możliwą wartość.
  • Dla kart zgodnych z naszymi wymogami powinno być to 16x.
  • Niższa wartość bądź brak możliwości wyboru oznacza, że karta graficzna jest niezgodna z wymogami programu lub wystąpiły problemy z jej sterownikami.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”15. Dlaczego do programów CAD Decor PRO/CAD Decor/CAD Kuchnie zalecane są karty graficzne NVIDIA GeForce?” el_id=”1454321725645-969a2620-70c5″]

  • Sterowniki kart graficznych NVIDIA GeForce są najbardziej zoptymalizowane i charakteryzują się najmniejszą zawodnością pod kątem obsługi bibliotek OpenGL (na których oparte są wizualizacje programów CAD Decor, CAD Kuchnie, CAD Decor PRO).

[/vc_toggle][vc_toggle title=”16. Przenoszenie wszystkich projektów na inne stanowisko” el_id=”1510648413599-343e10c5-318e”]

  • Należy określić położenie folderu z projektami na dysku. W tym celu proszę uruchomić program, w oknie wyboru projektów wybrać przycisk Opcje i zanotować „katalog dokumentów” (domyślnie jest to C:/CadProjekt/Projekty).
  • Następnie przejść do wcześniej określonego folderu zawierającego podfolder z projektami.
  • Skopiować na pamięć przenośną folder z projektami (domyślnie Projekty).
  • Podłączyć pamięć przenośną do nowego stanowiska.
  • Skopiować folder z projektami (domyślnie Projekty) z pamięci przenośnej.
  • Wkleić go w interesującą nas lokalizację (może to być również folder C:/CadProjekt zakładając, że w tej lokalizacji znajduje się nowo zainstalowany program, przez który nie zapisywaliśmy jeszcze żadnych projektów).
  • Jeśli wklejamy nasz folder z projektami do lokalizacji C:/CadProjekt i nazywa się ona Projekty należy zastąpić istniejący folder o tej samej nazwie.
  • Jeśli wklejamy folder z naszymi projektami w inną lokalizację to należy zanotować ją i dodać ją w programie. W tym celu należy wykonać poniższe punkty:
  • włączyć program i w oknie wybory projektów kliknąć Opcje,
  • następnie kliknąć przycisk Przeglądaj, wskazać folder z projektami w tej lokalizacji, w której go umieściliśmy i zatwierdzić przyciskiem ok,
  • ostatecznie należy kliknąć przycisk Ustaw jako domyślny.

Firma CAD Projekt K&A nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie bądź utratę projektów w wyniku niepoprawnie wykonanych powyższych czynności. W przypadku wątpliwości prosimy skontaktować się ze swoim informatykiem.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”17. Przenoszenie bazy użytkownika szafek kuchennych na inne stanowisko” el_id=”1510649096623-ed80a384-07b5″]

  • Należy przejść do folderu instalacyjnego programu. Na skrócie programu na pulpicie klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcje Otwórz lokalizację pliku, następnie przechodzimy o jeden katalog w górę (kombinacja klawiszy ALT+strzałka w górę).
  • Zlokalizować folder o nazwie BNS_User, skopiować go i wkleić na pamięć przenośną.
  • Pamięć podłączyć do nowego stanowiska.
  • Skopiować z pamięci przenośnej folder BNS_User.
  • Przejść do folderu instalacyjnego z programem (analogicznie do pierwszego myślnika).
  • Wkleić wcześniej skopiowany folder BNS_User, zastępując istniejący na wszystkie pliki.
  • Bazy użytkownika szafek nie łączą się, a zastępują. Jeśli w zastępowanej bazie znajdują się jakieś szafki to zostaną utracone. Nie ma możliwości jednoczesnego posiadania więcej niż jednej bazy użytkownika szafek.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”18. Przenoszenie bazy użytkownika płytek na inne stanowisko” el_id=”1510649786654-1091ef06-cd06″]

  • Należy przejść do folderu instalacyjnego programu. Na skrócie programu na pulpicie klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcje Otwórz lokalizację pliku, następnie przechodzimy o jeden katalog w górę (kombinacja klawiszy ALT+strzałka w górę).
  • Zlokalizować folder o nazwie Plytki i wejść do niego.
  • Zlokalizować dwa pliki baza_uzytkownia i je skopiować na pamięć przenośną.
  • Pamięć podłączyć do nowego stanowiska.
  • Skopiować z pamięci przenośnej dwa pliki baza_uzytkownika.
  • Przejść do folderu instalacyjnego z programem i podfolderu Plytki (analogicznie do pierwszego i drugiego podpunktu).
  • Wkleić wcześniej skopiowane pliki baza_uzytkownika, zastępując istniejący na wszystkie pliki.
  • Bazy użytkownika płytek nie łączą się, a zastępują. Jeśli w zastępowanej bazie znajdują się jakieś płytki to zostaną utracone. Nie ma możliwości jednoczesnego posiadania więcej niż jednej bazy użytkownika płytek.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”19. Przenoszenie bazy użytkownika elementów wnętrzarskich na inne stanowisko” el_id=”1510650492978-c9070d72-ddb7″]

  • Należy uruchomić program, z którego chcemy przenieść bazę i otworzyć dowolny projekt.
  • Włączyć elementy wnętrzarskie.
  • W górnej części okna kliknąć na przycisk Baza użytkownika (proszę nie mylić z listą baz znajdującą się w lewej części okna).
  • Następnie pod przyciskiem Baza użytkownika proszę kliknąć przycisk Eksportuj bazę.
  • Wskazać pamięć przenośną jako miejsce zapisu i kliknąć Zapisz.
  • Podłączyć pamięć przenośną do nowego stanowiska.
  • Wykonać ruchy z pierwszych 3 podpunktów.
  • Kliknąć przycisk Importuj bazę, przejść na pamięć przenośną w oknie przeglądania dysku.
  • Wskazać plik b_user i kliknąć przycisk Otwórz.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”20. Przenoszenie bazy tekstur użytkownika na inne stanowisko”]

  • Należy zlokalizować folder z własnymi teksturami i zanotować jego lokalizację.
  • Skopiować go na pamięć przenośną.
  • Pamięć podłączyć do nowego stanowiska.
  • Skopiować folder z pamięci przenośnej do tej samej lokalizacji, w której znajdował się na stanowisku, z którego jest przenoszony.

Aby tekstury użytkownika były widoczne w projektach przeniesionych z innego stanowiska należy zachować zbieżność lokalizacji tekstur użytkownika na wszystkich stanowiskach – tekstury muszą znajdować się w identycznej lokalizacji. Jeśli na pierwotnym komputerze folder z teksturami znajduje się w lokalizacji np. D:\Moje tekstury to na nowym stanowisku również musi się znajdować w tej samej lokalizacji. Zmiana litery dysku lub nazwy folderu spowoduje, że tekstury nie wczytają się we wcześniej utworzonych projektach.[/vc_toggle][vc_toggle title=”21. Przenoszenie bazy materiałów użytkownika na inne stanowisko”]

  • Należy przejść do folderu instalacyjnego programu. Na skrócie programu na pulpicie klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcje Otwórz lokalizację pliku, następnie przechodzimy o jeden katalog w górę (kombinacja klawiszy ALT+strzałka w górę).
  • Przejść do folderu DB_MATERIALS.
  • Zlokalizować folder o nazwie Moje materiały, skopiować go i wkleić na pamięć przenośną.
  • Pamięć podłączyć do nowego stanowiska.
  • Skopiować z pamięci przenośnej folder Moje materiały.
  • Przejść do folderu instalacyjnego z programem (analogicznie do pierwszego myślnika).
  • Przejść do folderu DB_MATERIALS.
  • Wkleić wcześniej skopiowany folder Moje materiały zastępując istniejący na wszystkie pliki.

Jeśli na nowym stanowisku przed przeniesieniem materiałów użytkownika zostały utworzone już nowe to przeniesienie spowoduje ich nadpisanie.[/vc_toggle][vc_toggle title=”22. Przenoszenie listy ulubionych elementów wnętrzarskich na inne stanowisko”]

  • Należy przejść do folderu instalacyjnego programu. Na skrócie programu na pulpicie klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcje Otwórz lokalizację pliku, następnie przechodzimy o jeden katalog w górę (kombinacja klawiszy ALT+strzałka w górę).
  • Przejść do folderu dodatki.
  • Zlokalizować pliki o nazwie favourites.qmp oraz favourites_tree.qmp.
  • Skopiować je i wkleić na pamięć przenośną.
  • Pamięć podłączyć do nowego stanowiska.
  • Skopiować z pamięci przenośnej pliki favourites.qmp oraz favourites_tree.qmp.
  • Przejść do folderu instalacyjnego z programem (analogicznie do pierwszego myślnika).
  • Przejść do folderu dodatki.
  • Wkleić wcześniej skopiowane pliki favourites.qmp oraz favourites_tree.qmp zastępując istniejący na wszystkie pliki.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”23. Jak wykonać ręczną aktualizację programów?” el_id=”1510652696767-662acf2c-be45″]W celu wykonania ręcznej aktualizacji programu należy wejść do miejsca instalacji programu, uruchomić plik iUpdate.exe i postępować według wskazówek. W tym momencie program musi być wyłączony. Aby dostać się do miejsca instalacji programu:

  • Na skrócie programu klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcje Otwórz lokalizację pliku, następnie przechodzimy o jeden katalog w górę (kombinacja klawiszy ALT+strzałka w górę)

Aktualizator internetowy po uruchomieniu w pierwszej kolejności wykonuje aktualizację plików programu (pliki programu znajdują się w górnej części listy i są wyszarzone). Po zakończeniu tego procesu aktualizator umożliwi wybór baz danych do aktualizacji bądź pobrania.[/vc_toggle][vc_toggle title=”24. Obliczenia Radiosity zostały zatrzymane, ponieważ wykorzystano całą dostępną Pamięć RAM” el_id=”1538652632905-458197d2-337f”]

  • Komunikat nie jest błędem programu, a informacją dla użytkownika.
  • Render Radiosity liczy tak długo jak dostępna jest pamięć RAM.
  • Jeśli wykorzystanie pamięci w całym komputerze oscyluje w okolicach 85-90% program przerwie obliczenia.
  • Pojawienie się komunikatu nie wskazuje na kompletne wyrenderowanie sceny, a na wykorzystanie dostępnej całej pamięci RAM.
  • Użytkownik decyduje kiedy zatrzymać render. W większości przypadków jest to moment gdy znikną ciemne plamy na obiektach. Nie później niż po kilkunastu minutach.
  • Dłuższy czas obliczeń Radiosity niweluje ciemne plamy, ale nie spowoduje lepszej jakości wizualizacji.
  • Jeśli ciemne plamy nie znikają po kilku/kilkunastu minutach należy wykonać Final gathering.
  • Komunikat pojawia się dwukrotnie. Po 15 minutach lub/i gdy w systemie wyczerpie się dostępna pamięć.
  • Komunikat może pojawić się wcześniej niż po 15 minutach jeśli wcześniej zostanie wyczerpana pamięć RAM.
  • Pamięć RAM zużyje się szybciej gdy projekt jest cięższy.
  • Im dłużej program liczy tym więcej zużywa RAMu.
  • Programy CAD współdzielą pamięć RAM z innymi programami więc jeśli np. używamy jednocześnie programu pocztowego, przeglądarki z kilkunastoma zakładkami, innych programów to pula dostępnej pamięci RAM dla oprogramowania CAD będzie mniejsza więc komunikat pojawi się wcześniej.
  • Karta graficzna i jej pamięć nie mają związku z powyższym komunikatem.

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” equal_height=”yes” css_animation=”appear” css=”.vc_custom_1653039291294{padding-top: 40px !important;padding-bottom: 40px !important;background-image: url(https://nowastrona.cadprojekt.com.pl/wp-content/uploads/2022/04/tlo.jpg?id=52407) !important;}”][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Nie ma Twojego pytania?

Jeżeli powyższe pytania nie rozwiązały Twoich wątpliwości, skontaktuj się z nami.
Chętnie odpowiemy.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Napisz do nas

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]